Dermatologia jest szeroką dziedziną medycyny, zajmującą się badaniem funkcjonowania i chorób skóry, włosów, paznokci. Lekarz dermatolog bada skórę i sprawdza przyczyny nieprawidłowości jej wyglądu. Zdarza się, że zmiany skórne to objaw wielu chorób, np. organów wewnętrznych, nowotworów, chorób alergicznych, zakaźnych czy wenerycznych, są także wynikiem zmian hormonalnych. Podkategoria dermatologii to kosmetologia, zajmująca się odpowiednią pielęgnacją skóry, włosów i paznokci, przywracająca te obszary do zdrowia i prawidłowego wyglądu.

Dermatolog warszawa. Rodzaje dermatologii.

Wyróżnia się następujące główne specjalności w dermatologii, jest to dermatologia kliniczna – diagnozująca i lecząca chorób skóry oraz dermatologia doświadczalna zajmująca się badaniem skóry biorąc pod uwagę strukturę, budowę oraz pełnione przez nią funkcję. Dermatologia zajmujące się różnymi aspektami i chorobami skóry. Istnieje, więc:

– wenerologia- zajmująca się chorobami przenoszonymi drogą płciową,

– kosmetologia -jej zadaniem jest poprawa wyglądu skóry przy użyciu mało inwazyjnych zabiegów lub kosmetyków,

– medycyna estetyczna- prowadzi bardziej inwazyjne zabiegi i dermokosmetyki, mające na celu poprawienie wyglądu skóry, lecz jej nie leczy,

– dermatochirurgia – przeprowadza zabiegi chirurgiczne skóry,

– dermatologia geriatryczna – zajmująca się leczeniem chorób skóry osób starszych,

-dermatologia dziecięca (pediatryczna) – kładzie nacisk na leczenie chorób skórnych u dzieci.

Dermatolog warszawa. Kiedy należy odwiedzić dermatologa? Najczęstszym schorzeniem leczonym u dermatologów jest trądzik. Jest schorzeniem, wywołującym duży dyskomfort życia, przede wszystkim młodzieży. Wyróżnia się wiele odmian trądziku, często należy odwiedzić dermatologa, by określić jego przyczyny i całkowicie go wyleczyć. Pojawiające się krostki należy pokazać dermatologowi już w początkowej fazie, gdyż leczenie go domowymi sposobami może doprowadzić do infekcji i wydłużyć zakończenie choroby. Z dermatologiem należy się umówić na wizytę, jeżeli pojawią się pieprzyki i znamiona, gdyż może to być objaw nowotworu skóry. Jeżeli nasza skóra jest przesuszona, mimo używania środków nawilżających i picia dużej ilości wody oraz przy rozszerzonych naczynkach i podejrzeniu grzybicy skóry czy paznokci, należy odwiedzić specjalistę. W geriatrii dermatologicznej głównymi schorzeniami są odleżyny i przebarwienia skóry u osób starszych.

Dermatolog warszawa. Gdzie szukać pomocy? W Warszawie poleca się Centrum Medyczne, w którym kompleksowo się leczy i poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci. Usługi podzielone są na dermatologię ogólną, estetyczną i dermatochirurgię. Centrum wyposażone jest w nowoczesny sprzęt, pozwalający lekarzom dermatologom prowadzić szczegółową diagnostykę. Na pochwałę zasługuje pracująca w Centrum dr n. med. Justyna Sicińska specjalista dermatolog – wenerolog, zajmująca się dermatologią zabiegową i chorobami tkanki łącznej. Wykonuje zabiegi z obszaru dermatologii estetycznej i laserowej, poprawiające wygląd skóry i paznokci. Jej szczególnym zainteresowaniem jest wykrywanie i leczenie nowotworów skóry. Posiada doświadczenie w chirurgicznych zabiegach usuwania znamion barwnikowych i nowotworów skóry czy brodawek. Swoją wiedzę dermatologiczną poszerza w licznych szkoleniach polsko-zagranicznych.